Skip to main content
prim

Consells per aprimar-se ràpid i sense complicacions

primAnar a sopar amb uns amics, anar-se’n de vacances o les reunions familiars poden ocasionar que arribem al dilluns amb un o dos quilos extra.

En aquest tipus de situacions, has de saber que hi ha uns trucs que et poden ajudar a perdre’ls de forma ràpida i saludable.

De tota manera, el més recomanable és que intentis controlar aquests afartaments i optis per una alimentació baixa en greixos durant tota la setmana però, si has pecat, no t’atabalis perquè anem a desvetllar els millors trucs.

Alimentació saludable per baixar de pes

La frase de “som el que mengem” no pot ser més certa i si volem perdre aquests quilos que ens sobren, és essencial que retoquem els hàbits alimentaris i promoguem una alimentació més sana i baixa en greixos.

Les premisses per menjar bé són:

  • Fruites i verdures: són ingredients bàsics en qualsevol dieta perquè, a més de contenir ingredients essencials per a la nostra salut, no contenen gairebé calories.
  • Proteïnes baixes en greixos: no han de faltar les proteïnes. No obstant això, hi ha una sèrie d’ingredients que són més saludables pel seu contingut en greix; en el cas de les carns, destaquen les magres i en el cas dels peixos, els blancs són els més adequats.
  • Carbohidrats integrals: els hidrats de carboni són essencials perquè el nostre cos tingui energia, però es recomanen que siguin de farina integral perquè els blancs contenen molt sucre i molts pocs nutrients.
  • Reduir el sucre i els greixos: la brioixeria, la xocolata, les salses o els fregits s’han de limitar i optar per opcions sense greix. La millor manera de cuinar els aliments és a la planxa o al forn.

L’oferta d’aliments saludables que poden ajudar-te a perdre pes de forma eficaç i sana és cada vegada més gran i és possible trobar moltíssimes opcions en el mercat.

Menja 5 vegades al dia

A més de modificar els aliments que tinguis en el teu dia a dia, també has de tenir en compte que per poder aprimar-te has de menjar més vegades i en menors quantitats. Atipat a l’hora del dinar o del sopar fa que el nostre sistema digestiu es saturi i puguem experimentar digestions pesades, inflor a la panxa, malestar, etcètera.

És important, per això, menjar 5 vegades al dia en un marge màxim de 4 hores entre presa i presa i així aconseguiràs saciar la gana a més d’accelerar el teu metabolisme a l’estar treballant durant tot el dia.

És recomanable, també, que evitis sopar massa tard perquè el teu sistema digestiu necessita un temps per assimilar els aliments.

De la mateixa manera, és essencial que optis per sopars lleugers i aconsegueixis, així, prendre els ingredients més fàcils de digerir i amb menys greixos.

Beu molta aigua

aiguaUn altre dels trucs per aprimar-se ràpid és beure, almenys, 2 litres d’aigua al dia. És essencial aquesta quantitat per poder ajudar a que el teu organisme es depuri de forma natural, elimines les toxines acumulades i aconsegueixis, així, reduir la retenció de líquids i, per tant, també la cel·lulitis.

Si et sembla una quantitat massa elevada, pots optar per preparar sopes, brous o infusions i anar-los prenent al llarg del dia, d’aquesta manera, estaràs prenent també aigua encara que estigui barrejada amb altres aliments.

Activa el teu metabolisme

Per poder perdre les calories que ingereixes, és essencial exercitar el teu cos, d’aquesta manera, el teu metabolisme aprofitarà l’energia procedent de l’alimentació i la convertirà en energia.

Per tant, és important que comencis a crear-te una rutina d’exercici físic en què combinis exercici cardiovascular amb tonificació, d’aquesta manera, cremaràs les calories i, a més, enfortiràs els músculs aconseguint, també, que el greix es converteixi en massa muscular.

Suplements esportius, una ajuda extra

A més de portar una vida activa i fer activitat física de forma regular, si vols una ajuda extra per aprimar-te ràpid i sa, pots recórrer al consum de suplements alimentaris que ajudin a augmentar la termogènesi, que és el procés pel qual el cos gasta calories i crema greix corporal per produir calor, afavorint així la posterior pèrdua de pes.

Pots trobar moltes opcions disponibles al mercat, des suplements esportius amb i sense estimulants fins als elaborats a partir d’ingredients naturals. Així, podràs triar l’opció que millor s’adapti a les teves necessitats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *