Skip to main content
platja

Menjar a la platja: 10 consells claus per gaudir les vacances

Arriba l’època més esperada de l’any les vacances, i la platja resulta una destinació ideal per desconnectar i descansar.

La recepta està en saber triar i organitzar-se

1- Mai arribar a la platja amb l’estómac buit. El risc de patir marejos o baixades de pressió augmenta, considerant també que ens estem exposant a elevades temperatures.

2- Menjar cada tres o quatre hores. Així el nostre organisme tindrà energia disponible per funcionar i arribarem a l’hora del sopar amb menys ansietat.

3- Aigua tot el temps. El recomanable és beure entre dues i tres litres diaris, sense esperar a tenir set per fer-ho.

4- Fruites i verdures, sense restriccions. Són aliments indispensables per a un saludable menú de platja.

5- Stop a les temptacions. La platja ens ofereix innombrables platjatemptacions i haver triat prèviament el que menjarem col·labora a evitar-les: amanides, iogurts, entrepans de vegetals, gelats d’aigua, gelatines amb fruites, broquetes de pollastre i verdures i pernil són algunes de les alternatives saludables recomanades per emportar.

6- Assaborir i gaudir cada mos. Disposem de temps més que suficient per seure i relaxar-nos a l’hora de dinar.

7- Menjars pesats, out. La digestió de fregits i altres aliments amb alt contingut gras és molt més lenta i, al costat de les altes temperatures, poden provocar que la nostra tensió disminueixi i comencem a sentir malestar.

8- La nevereta portàtil, una aliada imprescindible. Hem de conservar els nostres aliments de manera adequada i tenir cura de no interrompre la cadena de fred de carns i lactis: ingerir-los en mal estat pot portar conseqüències perjudicials per a la nostra salut.

9- Compte amb les begudes amb alcohol. Acceleren la pèrdua d’aigua.

10- Posar-nos en moviment sense exigències. Una alimentació saludable ha d’estar sempre acompanyada per la realització d’activitat física. Una caminada al costat del mar és un exercici més que suficient.

Molt important: evitar les hores centrals del dia, en les quals l’acció dels raigs de sol sobre els nostres cossos es torna més nociva.

Llistat de snacks per portar a la platja

Són aliments que contenen molta fibra i nodreixen l’organisme. El fonamental d’aquesta selecció és que són fàcils de transportar.

Un clar exemple són algunes fruites com la poma, pera, banana són molt pràctiques per menjar en qualsevol costat i a qualsevol hora del dia.

snakEs poden portar a la bossa tèrmica o a la motxilla. Altres fruites, com les maduixes, kiwi, ananá, meló, es poden rentar, pelar, tallar i portar en un recipient hermètic.

Les pastanagues mini poden ser una alternativa deliciosa juntament amb els tomàquets cherry per fer petits menjars juntament amb l’ou dur o clares d’ou dur. Es poden portar a bosses tèrmiques amb conservants per la calor.

Mix de fruites seques. No tots els mix de fruites seques són les millors opcions així que has de prestar atenció. Busca les varietats que no porten sal i no són fregides.

El millor és una barreja d’ametlles, nous, llavors de gira-sol, llavors de carbassa, sèsam. Controlant la mesura.

La banana pot ser l’aliment perfecte per a un viatge o la platja. Combinada amb fruits secs i iogurt pot ser un reemplaçament de menjar. La banana és rica en potassi, fibra i vitamina B6 que ajuda a estabilitzar el teu estat d’ànim i augmenta els nivells d’energia.

Els vegetals com api i pastanaga tallats a bastons són realment deliciosos i molt fàcils de transportar.

En cas de no poder portar res, o no tenir ganes de menjar vegetals o fruita, el iogurt descremat, ja sigui bevible, ferm o cremós, és molt ric. La vida es tracta de fer un balanç, i l’alimentació està inclosa.

No són el mateix 100 calories aportades per una poma que la mateixa quantitat per un alfajor light.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *